A BKK javaslata szerint a dugódíj zónája a Hungária körút, budai körút által határolt terület lenne. Ehhez a külső kerületeknek P+R parkolókat kellene építeniük, a III. kerületnek pl. összesen 290 férőhelyet. Ez Bús Balázs szerint nem elegendő a dugódíj miatt a III. kerületben leparkoló agglomerációs ingázók kezelésére.
Vitézy Dávid BKK-elnöknek címzett nyílt levelében a kerületi polgármester két zónás dugódíj bevezetését javasolja. A belső övezethatár a BKK által megjelölt - Hungária, budai körút - vonalon haladna, míg a külső határ egészen a városhatárig terjedne. Vagyis behajtási díjat kellene fizetnie a városba kocsival behajtóknak.
A tervek kidolgozása olyan szinten a kezdeteknél tart, hogy a BKK még a kerületekkel sem vette fel a kapcsolatot egyeztetési célból. A dugódíj bevezetését övező találgatásokat tovább erősíti, hogy a május 9-i fővárosi közgyűlésen hozzá intézett képviselői kérdésre a főpolgármester a mai napig nem válaszolt.
A többzónás rendszer ellen szól, hogy a kiépítése sokkal drágább, mint az egyzónás változaté, másrészt a minél előbbi bevezetést sem segíti elő, ugyanis a külső kör "kerülete" több mint kétszerese a belsőnek, jóval több keresztező úttal.
Legolvasottabb
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van