Az MTI a cég szerdai közleményére hivatkozva azt írja, az átalakítás nem zavarja az utasforgalmat, mivel az építkezés területét gipszkarton falakkal zárták el. A pultok előtti várakozási szektort a korábbi irodák és pihenő helyiségek területének elbontásával alakítják ki, e létesítményeket a terminál egyéb területeire költöztetik át.
Az új elrendezésnek köszönhetően az utasforgalmi rész 420 négyzetméterrel bővül és átalakul a nem-schengeni forgalmat bonyolító 2B terminál tranzitzónája is.
Az április végéig lezajló beruházás része a repülőtér fejlesztését célzó BUD 2020 programnak, amelynek keretében 50 milliárd forintot fordítanak 2020-ig a repülőtér fejlesztésére. A program része a szintén a 2B terminálon megépülő új utasmóló is, amelynek köszönhetően jelentősen emelkedik a gépeket és utasokat kiszolgáló kapacitás.
Szintén a BUD 2020 keretében elkezdik és még a nyári csúcsforgalom előtt be is fejezik a régebbi, 1-es futópálya 800 méteres betonszakaszának cseréjét is.
A Budapest Airport 2016-ban 11,4 millió utast kezelt, 11,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a bővülés üteme ez év januárjában tovább nőtt: 2016 első hónapjához viszonyítva az idén 16,7 százalékkal több utas fordult meg a ferihegyi légikikötőben.
Legolvasottabb
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Megszólalt a rendőrség: apa és fia áll a véres ausztráliai merénylet mögött
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Drónokkal razziáznak a Bakonyban