Nem az európai piac volt a Nissan Murano első generációjának legfőbb közönsége. Ez nem annyira a méretekben, vagy a felszereltségben, sokkal inkább a hajtásláncban nyilvánult meg: a 350Z-ből érkező V6-os benzinmotor és a fokozatmentes automataváltó párosa maga volt a nagybetűs Amerika. A 3,5 literes benzines némi módosítással a Nissan crossoverének második generációjába is bekerült, ahogyan a fokozatmentes automata is, a 256 lóerős benzines mellett azonban van már lehetőség mást is választani.
Annak, aki hibridet várt, csalódnia kell, de a turbódízel egység is hatalmas előrelépés az európai piac szempontjából. Kár, hogy nem az Infinitikben is lévő háromliteres hathengerest pakolták a Murano orrába, hanem az ennél jóval kommerszebb, a Navarában is megtalálható 2,5-ös dCi-t. A papírforma tehát nem ígér sok jót, a gyakorlatban azonban szerencsére más összkép alakul ki a sofőrben. A 190 lóerős maximális teljesítmény csak elsőre tűnhet soknak, valójában a Muranónak szüksége is van legalább ennyire, már csak az 1,9 tonnás önsúlya miatt is. Vélhetően a viszonylag nagy, 450 Newtonméter nyomaték miatt kellett új váltót keresni a crossovernek, a választás pedig végül logikusan egy hatfokozatú automatára esett. Az egység nem is végzi rosszul a dolgát, bár elsőre zavaró, hogy dízelhez képest viszonylag magasan tartja a fordulatot.

Ez ugyanakkor nem jár együtt a fogyasztás növekedésével. Megdöbbentő, hogy egy ekkora autóval városban is könnyen el lehet bóklászni tíz literből, országúton pedig könnyen sikerül hét liter alatti értéket is kicsalogatnunk a fedélzeti számítógépből. Mondani sem kell, hogy ezek az értékek nagyságrenddel alacsonyabbak a jóval élvezetesebb, de országúton is tíz litert fogyasztó V6-os benzinesnél. Ellenben az árcédulájuk között nincs nagy differencia: a jóval gyengébb dízel csupán félmillió forinttal kerül kevesebbe, ami már csak azért is meglepő, mivel durván kétmillió forinttal kevesebb regisztrációs adót kell utána fizetni. Az alacsonyabb fenntartási költség és a jobb újraeladhatóság miatt azonban vélhetően így is ez a kivitel lesz a kedveltebb.
| Műszaki jellemzők | Nissan Murano 2.5 dCi |
| Hosszúság x szélesség x magasság | 4860 x 1885 x 1720 mm |
| Tengelytáv | 2825 mm |
| Motor | négyhengeres turbódízel |
| Teljesítmény | 190 LE |
| Nyomaték | 450 Nm |
| Saját/össztömeg | 1898/2495 kg |
| Csomagtartó | 402 l |
| Gyorsulás | 10,5 mp |
| Végsebesség | 196 km/h |
| Gyári fogyasztás | 8,0 l/100 km |
| Széndioxid-kibocsátás | 210 g/km |
| Alapár | 13 290 000 Ft |
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél