A Volkswagent gyakran kritizálja a szaksajtó, mondván, modelljeik meglehetősen visszafogott, konzervatív vagy éppen unalmas megjelenésűek. Tény, hogy egy Citroën C5 vagy egy Peugeot 508 mellett a Passat bántóan szürkének hat, ez azonban senkit ne tévesszen meg: a lényeg ugyanis a lemezek alatt lakozik.
A korábbi generáció főbb műszaki elemeit felhasználó újdonság belterén nem könnyű fogást találni. Mind elöl, mind hátul igen tágas helykínálattal büszkélkedhet, miközben már a négyajtós csomagtere is eléri az 565 litert. A műszerfal meglehetősen hasonló, mint elődje esetében, leginkább a középkonzolra helyezett mutatós óráról lehet megkülönböztetni tőle. Az anyagminőség a márkától megszokott színvonalat hozza, ahogyan kisebb-nagyobb tárolórekeszeknek sincs híján a beltér.
Kapcsolódó
Ma már sokkal inkább átlagos, mint kiemelkedő a 140 lóerős teljesítmény egy kétliteres dízelmotortól, a Passathoz azonban nemigen lehetne ennél jobban passzolót találni. A hatfokozatú, dupla kuplungos automata váltóval összeszokott párost alkotnak, aminek végeredménye, hogy minden helyzetben éppen az történik, amit elterveztünk. A motor hangjából a jó zajszigetelésnek hála csak jelzésértékkel jut az utastérbe, a Passat pedig nagy tempónál is prémium autósan csendes marad. Már csak ezért is remek utazóautó a középkategóriás Volkswagen, de a környezettudatos fejlesztések miatt még takarékos is: a fedélzeti számítógép ugyan hajlamos a túlzott optimizmusra, de tankolás után számolva is alig fogyaszt hat liternél többet autópályás-országúti szakaszon.

A kellemes, de nem túl emlékezetes vezetési élményt nyújtó Passat igazán csak a költségek számításánál lehet bajban. Ebben a konfigurációban elfogadható a közel nyolcmilliós ár, de ehhez további extrákat rendelve gyorsan szalad felfelé a végösszeg. Igaz, a Volkswagennél legalább lehet egyesével rendelni a különféle tételeket és nem ragaszkodnak a csomagos megoldáshoz, az autó személyre szabhatóságát tehát nem érheti panasz. A kipróbált modellnél igazából csak egy jobb választás van: ugyanez, kombiban, plusz 270 ezer forintért.
| Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG | |
| Hosszúság x szélesség x magasság | 4769 x 1820 x 1470 mm |
| Tengelytáv | 2712 mm |
| Motor | négyhengeres turbódízel |
| Teljesítmény | 140 LE |
| Nyomaték | 320 Nm |
| Saját/össztömeg | 1460/2130 kg |
| Csomagtartó | 565 l |
| Gyorsulás | 9,8 mp |
| Végsebesség | 211 km/h |
| Gyári fogyasztás | 5,2 l/100 km |
| Szén-dioxid-kibocsátás | 135 g/km |
| Alapár | 7 819 250 Ft |
Legolvasottabb
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Áder János: Abban biztos vagyok, hogy ez rossz irány Magyarországon
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Békecsúcs Berlinben: döntő szakaszába lépett a többoldalú ukrajnai tárgyalás
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból