A szlovák kormány már nemcsak a luxusautókat akarja megterhelni a regisztrációs adóval, hanem a középkategóriájú gépkocsikat is, ráadásul nem 2013-tól, hanem már idén ősztől. Az új adónemből befolyó bevételeket évi 31 millió euróra becslik − írta a Hospodárské Noviny.
Az új illeték kortól függetlenül a 80 kilowattnál nagyobb teljesítményű autókra vonatkozna, így a VW Passatokra vagy Skoda Octaviákra is. Összességében évi mintegy 70 ezer autót érint a döntés, beleértve a használtakat is. Ez utóbbiakra vonatkozna a legalacsonyabb, 167 eurós regisztrációs díj, másrészt ezekből az autókból van a legtöbb. A 254 kilowatt teljesítményt meghaladó Range Rover terepjárót viszont már 2997 eurós regadóval sújtanák.
Peter Kazimír pénzügyminiszter a bírálatok hallatán közölte, még módosíthatnak a törvénytervezeten, de tudatosítani kell azt is, hogy a munkáltatók és a kormány elképzelései ezen a téren nincsenek összhangban. Az autógyártók úgy vélik, hogy a regisztrációs díj nem lesz különösebb hatással a piacra, bár előfordulhat, hogy azok a gépkocsik lesznek népszerűbbek, amelyek teljesítménye közvetlenül 80 kilowatt alatt lesz.
Legolvasottabb

A Revolut felfüggeszti néhány szolgáltatását Magyarországon

Kinyílt a brüsszeli pénzcsap, milliárdokat kapott Magyarország

Most jöttek ki a friss adatok: Magyarországon döbbenetes a lakáspiaci drágulás, veri egész Európát

Szalay-Bobrovniczky elárulta, miért Gidrán harcjárműveket olvaszt magába a honvédség eszközparkja

Megúszhatják a nagy konyakgyártók a kínai vámot, de ennek ára van

Brutális lemaradás: 13 EU-ország már elérte, amiről mi csak álmodunk

Pár hétre hatalmas akciót hirdetett az IKEA

Brüsszel milliárdokat adna Magyarországnak, de a kormány még nem kérte

Ki nem veheti fel a 3 százalékos lakáshitelt? Kombinálható a csokkal?
