A világ legnagyobb mobiltelefon gyártójának szerdai bejelentése szerint az első negyedévben nem érték el a vállalat által kitűzött profitcélt: a működési eredmény rátája az alaptevékenységnek számító mobiltelefon üzletágban mínusz 3 százalék volt január-március között a tervezett nulla százalék helyett. A második negyedévben a legjobb esetben ugyanennyi vagy még kisebb lesz a profitráta.

A helyzet elsősorban azért romlott, mert éleződött a verseny a Nokia számára igen fontos piacokon: Indiában, Kínában, a Közel-Keleten és Afrikában. Különösen az okos telefonok piacán szerepelt gyengén a Nokia.

A társaság általában véve is komoly értékesítési gondokkal küzd. Az egykori vitathatatlan piacvezető előnyét rohamos léptekben faragja le a konkurencia, elsősorban az iPhone, illetve más gyártók Android operációs rendszeren futó készülékei vették át az uralkodó szerepet.

A Nokia 1,07 milliárd eurós adózott veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet, amikor 21 százalékkal csökkentek az eladások. Összességében a Nokia 71 millió hagyományos és 12 millió okostelefont adott el január-március között, ezzel 4,2 milliárd euró bevételre tett szert. Egy évvel korábban még meghaladta a 7 milliárd eurót az értékesítési árbevétel. A Nokia részvényeinek árfolyama most 3 euró körül van, 2008 elején még 25 eurót tett ki.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!