Nemrég jelent meg az iOS és az iPad OS 14.5-ös verziója, melynek legfontosabb újdonsága, hogy az alkalmazások már csak felhasználói engedély birtokában továbbíthatják a rólunk begyűjtött adatokat (app tracking) harmadik fél számára, ami komoly akadályt gördít a tevékenységünk alapján fabrikált célzott hirdetések elé - írja a PCWorld.
A Flurry Analitics elemzőcég 2,5 millió készüléken végzett felmérése alapján az amerikai felhasználók mindössze 4 százaléka engedélyezi az appoknak a hirdetési célú követést az iOS 14.5 telepítése után. De a Facebook és társai szempontjából nem sokkal kedvezőbb a világátlag sem, a Flurry ugyanis az összes országot együttvéve is csak 12 százalékos engedélyezési hajlandóságot mért.
A Facebook és a köré szervezett birodalom az ilyen reklámokra építi az üzleti modelljét. Zuckerbergék egyenesen azzal kampányoltak, hogy az új funkció a szabad internet végét jelenti, ám az Apple nem hátrált tovább, és néhány hónap türelmi idő után aktiválta az app tracking letiltásának lehetőségét.
A követés letiltásával nem szükséges megvárni, hogy az egyes alkalmazások felugró ablakban kérdezzenek rá a lehetőségre. Az iOS és az iPadOS beállításaiban az Adatvédelem > Követés almenüben található "főkapcsoló" segítségével is beállíthatjuk azt.
Legolvasottabb
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Durva vonatgázolás keserítette meg 350 utas életét, késések kell számítani ezen a vonalon
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Felújítás helyett zárva tartás: kormánytilalom a Gellért és a Rác fürdőn
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Rablás fényes nappal a Bulinegyedben: így vadászott áldozataira a késes támadó – videó
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni