Immár "karnyújtásnyira" vagyunk az új járművek szigorúbb uniós kibocsátási normák teljesítésétől. Nem adjuk fel, de nem lesz könnyű a flottacélt elérni - mondta a konszern vezérigazgatója a Financial Timesnak.
Idén az Európai Unióban átlagosan kilométerenként legfeljebb 95 grammos szén-dioxid-kibocsátást kell teljesítenie az autógyártók új modelljeinek. A különböző piaci szegmensekben ettől eltérő, esetenként ennél magasabb is lehet a kibocsátási érték. Például a többségében nagyobb saját tömegű autókat értékesítő Mercedes és BMW esetében is. A modellpaletta legmagasabb kibocsátású öt százalékát pedig átmenetileg, 2021 végéig még ki lehet hagyni az átlagos kibocsátási érték számításából.
Az autógyártók attól tartanak, hogy az elektromos járművek nem kellő arányú értékesítésével a szigorúbb kibocsátási normák miatt milliárdos büntetést lesznek kénytelenek fizetni. A bírság ugyanis eladott autónként és a határérték túllépése minden grammja után 95 euró, ami alapján pillanatok alatt hatalmas összeg jöhet össze.
A járvány miatt visszaesett forgalomban az elektromos és plug-in hibrid autókra adott értékesítés-ösztönző támogatás azonban megnövelte az elektromos autók piaci részesedését. Christian Dahlheim, a Volkswagen konszern értékesítési igazgatója már korábban "kiélezett versenyről" beszélt a normák teljesítésében - írta az MTI.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megvan a megállapodás, kiharcolták maguknak a fuvarozók
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Már körvonalazódik a karácsonyi időjárás