Dennis Muilenburg, a vállalat elnök-vezérigazgatója erről Párizsban beszélt újságírók előtt. A cég kapcsolattartása a légügyi szabályozással, a vásárlókkal és a közönséggel "nem volt következetes, és ez elfogadhatatlan". Az amerikai légügyi hatóság azért hibáztatja a vállalatot, mert több mint egy évig elhallgatta előtte, hogy a típus gépeiben a pilótafülke riasztóberendezése nem működik, mégpedig szoftverhiba miatt.
A 737 MAX gépeket átmenetileg kivonták a forgalomból azután, hogy március 10-én a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe, és öt hónappal korábban balesetet szenvedett az indonéziai Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe. A két katasztrófában 346 ember vesztette életét.
Kapcsolódó
Muilenburg abban bízik, hogy a szoftver májusban befejezett felújítása után, még ebben az évben visszakerülhet a típus a forgalomba. Ha érdekli, mi pecsételte meg a Boeing-gépek sorsát, itt elolvashatja! (via MTI)
Legolvasottabb
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Fegyveres tréning után csaptak le a merénylők, puszta kézzel szálltak velük szembe a hősök
Retteghet a Revolut, újabb bank a láthatáron
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Fordulat a használt autóknál: olyan történt, amire évek óta vártunk
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök