Az első osztályt (business class) minden rövidtávú repülőútról ki kellene tiltani - írják közleményükben.
A business classon utazóknak ugyanis kétszer akkora a szén-dioxid-lábnyoma, mint azoknak, akik turistaosztályon utaznak, így ezzel a gyakorlattal egy archaikus és pazarló modellt tart életben az iparág. Ennek a modellnek az újragondolása már régóta esedékes.
Kapcsolódó
A Wizz Air ezért arra szólítja fel a többi légitársaságot, hogy az ötórásnál rövidebb repülőutak esetében kötelezzék el magukat a business class osztályok teljes betiltása mellett.
A légitársaság azt állítja, hogy az egy utasra vetített szén-dioxid-kibocsátásuk a legalacsonyabb a vetélytársaik közül. Ez idén novemberben 57,1 g/utas/km értéket jelentett. A cég ezt 30 százalékkal csökkentené a következő 10 évben. A Wizz Air flottáját az Airbus neo családjához tartozó repülőgépekkel bővíti, ezért 268 repülőgépre szóló rendelése van erre a keskenytörzsű típusra.
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Csúcson a karácsonyi ajándékroham: ezek a termékek fogynak most a leggyorsabban
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk