A kimutatás szerint tavaly 11,8 millió autót helyeztek forgalomba, 1,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az Európai Unióban 1995 óta (akkor még 15 ország alkotta a csoportot) nem adtak el ilyen kevés új autót, a globális válságot megelőző utolsó évhez, 1997-hez képest pedig 26 százalék volt a csökkenés.
Különösen sokat rontott a tavalyi statisztikán, hogy estek az eladások Németországban (-4,2 százalék), Franciaországban (-5,7 százalék) és Olaszországban (-7,1 százalék). Az általános képen csak minimálisan javított, hogy Nagy-Britanniában kétszámjegyű (10,8 százalék) volt a tavalyi növekedés, és szerényen emelkedtek az eladások Spanyolországban (3,3 százalék).
Az ACEA honlapjára felkerült adatok szerint a Magyarországon tavaly eladott új autók száma 56 139 volt, ami 5,8 százalékos növekedés 2012-höz képest.
Elemzők szerint az idei évvel kapcsolatban derűlátásra ad okot, hogy decemberben már negyedik hónapja bővült az európai autópiac, a múlt év utolsó hónapjában 13,3 százalékos növekedést regisztráltak éves szinten.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Mészáros Lőrinc ezúttal a büszkeségről adott interjút
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
A MÁV ígéri, 2026-ban tényleg lép az infrastruktúra korszerűsítéséért