A CAR kimutatása alapján tavaly az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik átlagos teljesítménye a 2019-eshez képest 7 lóerővel, 4 százalékkal 165 lóerőre emelkedett. A növekedés hosszú távú trendbe illeszkedik, az elmúlt 30 évben ugyanis egy év kivételével minden évben növekedett az újonnan forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye az előző évihez képest.
A kivétel - a roncsprémium bevezetésével - a kompakt járműkategória iránt megnövekedett vásárlói érdeklődésnek köszönhetően a 2009-es év volt.
Kapcsolódó
Az átlagos teljesítmény tavalyi növekedése Ferdinand Dudenhöffer, az intézet vezetője szerint egyrészt annak köszönhető, hogy egyre kedveltebbek a vásárlók körében a nagyméretű városi terepjárók, a SUV modellek - írja az MTI.
A másik ok az elektromos és hibrid járművek részarányának növekedése. A hibrid autóknál a benzinmotor és az elektromotor teljesítménye összeadódik, így ennek a kategóriában az átlagos teljesítménye 190 lóerő volt tavaly. A tisztán elektromos járművek átlagos teljesítménye pedig 169 lóerő volt.
A beszerzési támogatások és adókedvezmények miatt a hibrid és elektromos autók kedvelt szolgálati autóvá váltak Németországban. A tavaly értékesített szolgálati autók átlagos teljesítménye 177 lóerő volt. A hatóságok által forgalomba helyezett autók átlagos teljesítménye 159 lóerő, a magán személygépkocsiké pedig 157 lóerő volt.
Legolvasottabb
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Jön a következő Gondosóra-kör
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Áramra várnak a CAF-villamosok
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben