Több mint egymillió vásárlója volt az idei Black Friday alatt a cseh webáruháznak, a Notinónak, amely az akció hetében napi közel 200 ezer megrendelést dolgozott fel.

A Budapesten két üzlettel rendelkező parfümöket és kozmetikai cikkeket árusító cég az év végi akciókon kívül naponta 100 ezer megrendelést kap - mondta Bartosz Klisz, a Notino kereskedelmi igazgatója a lengyel InnPoland lapnak.

A vállalat legnagyobb piaca egyébként Lengyelország, ahol közel egy tucat fizikai boltjuk van és folyamatosan bővítik a választékot helyi lengyel márkákkal. Emellett a cseh és a szlovák üzletek választéka például vény nélkül kapható gyógyszerekkel, étrend-kiegészítőkkel és "anya-gyermek" termékekkel egészültek ki.

Klisz a lapnak elmondta, 2020 novembere rekordidőszak a vállalat életében: értékesítésben mintegy 87 százalékos növekedést értek el az előző évhez képest annak ellenére, hogy Európa-szerte zárva voltak a boltjaik. Az idei évben további 30 százalékos forgalomnövekedést könyveltek el, amely bőven túlszárnyalta az eddigi éveket - fogalmazott.

A raktáraikban lévő termékek értéke meghaladja a 6 milliárd cseh koronát. A karácsonyi időszakban ráadásul megduplázták a raktárakban dolgozók számát - idén ez több mint 1700 embert jelent.