A szerbiai élelmiszer-kiskereskedelmi piac 2020-ban tovább növekedett és a 8 legnagyobb szereplő forgalma átlépte a 3 milliárd eurót is - írja az European Supermarket Magazine nemzetközi kiskereskedelmi szakportál.
A Delhaize, a Mercator-S és a Lidl továbbra is domináns Szerbiában, de a legnagyobb növekedési ütemet a német diszkontlánc produkálta. A Lidl Srbija forgalma ugyanis 2020-ban 54 százalékkal, a 2019-es 315 millió eurós forgalomról 485 millió euróra ugrott.
A piacvezető Delhaize Serbia, amely a Maxi szupermarketekkel és a Shop&Go üzletekkel van jelen az országban, több mint 6 százalékkal több bevételt (944 millió euró) ért el tavalyelőtt, mint 2019-ben. A Mercator hipermarketeket üzemeltető cég (Mercator-S) 680 millió eurós összbevételt regisztrált, amely szintén erős növekedést a járvány előtti időszakhoz képest.
A 2018-2020-as időszakra vonatkozó pénzügyi adatokból kiderül, hogy szinte valamennyi élelmiszer-kiskereskedő bevételei növekedtek, csak a Metro bevételei csökkentek, míg a DIS-é nagyjából azonos szinten van.
Kapcsolódó
Legolvasottabb
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Itt az újabb balatoni jégpálya
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött