Antonín Prahar (ANO), az új cseh közlekedési miniszter leállította az előző, jobbközép kormány tervének megvalósítását, amellyel újabb pályaszakaszokat nyitottak volna meg a szabad verseny előtt. Az eredeti elképzelés szerint 2027-re teljesen megszüntették volna a részben állami tulajdonban levő cseh vasutak monopóliumát 24 távolsági járaton.
A magánvállalkozókat elkeserítette a döntés, szerintük a Prága-Osztrava járaton az, hogy három vállalat versenyez az utasokért, jelentősen javított a szolgáltatásokon és kordában tartotta a jegyárakat.
Radim Jancura, a Regiojet tulajdonosa szerint a liberalizáció egyet megtakarított volna abból a 4 millió koronából, amit a kormány évente kénytelen a részben tulajdonában levő vasúti társaságba pumpálni. Szerinte az ANO emiatt elveszítheti az üzletemberek támogatását, akik a pártot vezető milliárdost, Andrej Babist a miniszterelnök-helyettesi és pénzügyminiszteri székbe segítették.
Legolvasottabb
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Elég lesz? Korlátozzák a fegyvertartást és zászlókat tiltanak be
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Így foghat ki egy jó fürdőzést ingyen