Bukarestben a földalatti és a felszíni tömegközlekedést két külön vállalat látja el. A metróvállalat önálló gazdasági egységet képez, amely jelenleg a román közlekedési minisztérium hatáskörében van. A felszíni közlekedést a bukaresti főpolgármesteri hivatal és a közgyűlés fennhatósága alá tartozó RATB nevű vállalat látja el, amely a busz-, villamos- és trolibuszjáratokat működteti.
Ponta elmondta: az átszervezést azért tartja indokoltnak, mert a metróvállalat terjeszkedésének prioritásairól nem a kormánynak és a közlekedési minisztériumnak kellene határoznia, hanem az önkormányzatnak, amely már többször kifejezte óhaját, hogy átvenné a metrót üzemeltető vállalatot.
A bukaresti metróhálózat (képünk illusztráció) mintegy 70 kilométer hosszú, 49 megállóval. A vállalat jelenleg több irányba is bővíti hálózatát. A tervek szerint a következő években két fő vonallal egészül ki a már létező négy. Az egyik összekötné a város központját a Bukarest délnyugati részén fekvő Drumul Taberei nevű lakóteleppel, a másik új vonal pedig lehetővé tenné, hogy közvetlenül metróval is elérhetővé váljon a bukaresti Henri Coanda-Otopeni nemzetközi repülőtér.
Legolvasottabb
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Hatalmas delegációt küld Orbán Viktor Moszkvába, Oroszországban is erről beszélnek
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére