Alekszej Miller, a Gazprom vezérigazgatója a kommünikében kijelentette, hogy a projekt megvalósítása szigorúan a tervek szerint halad, és hogy Törökország, valamint Oroszország európai partnerei számára 2019 végére megbízható új útvonal áll majd rendelkezésére az orosz gáz importjához.
Moszkva először 2014-ben vetette fel a Török Áramlat megépítésének gondolatát, miután az Európai Unió az ukrajnai válság közepette blokkolta a Fekete-tenger alatt Bulgáriáig megépítendő Déli Áramlat projektjét. Az új vezeték tervét azonban felfüggesztették, amikor a török légierő 2015 végén lelőtt egy Szíriában feladatot végrehajtó, de a török légteret megsértő orosz vadász-bombázót. A megvalósítás újabb lendületet vett, miután Moszkva és Ankara kapcsolataiban 2016-ban újabb enyhülés indult meg.
Kapcsolódó
Oroszország és Törökország tavaly októberben kötötte meg a kormányközi megállapodást az ukrán tranzit elkerülését célzó Török Áramlat megépítéséről. A gázvezetéknek két szárazföldi és egy tengeri szakasza lesz. Ez utóbbi csaknem 910 kilométer hosszú, megépítését a Gazprom finanszírozza.
A két szárazföldi vezeték egyike kizárólag Törökországot látja majd el földgázzal. Ennek a kapacitása évi 15,75 milliárd köbméter, és 100 százalékban a Botas török állami kőolaj- és gázvállalat tulajdona lesz. A másik szárazföldi vezeték Európába szállítja az orosz földgázt Törökországon át. Ennek a 180 kilométer hosszú szakasznak 50-50 százalékos tulajdonosa a Gazprom és a Botas.
A Gazprom 100 százalékos leányvállalata, a South Stream Transport decemberben a svájci Allseas Grouppal állapodott meg a Török Áramlat első, tengeri szakaszának megépítéséről.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Gyanúsan mozgolódnak az oroszok a hatalmas atomerőmű körül - visszavonhatatlannak tűnik amire készülnek

Titkos műveletre figyelmeztet az OTP, veszélyben az ügyfelek pénze

Feszült a pedagógusok hangulata, és a diákokon csattan az ostor

Óriásberuházás indul a Mátrában, másfél évtizeddel ezelőtt történt utoljára ilyesmi

Jön a hétvégi fizetős parkolás

Mészáros Lőrinc több mint 36 milliárd forintot bukott a magyar gazdaság miatt

Üzent az MVM azoknak, akik kiakadtak a rezsiszámlán

Horrorisztikus állapotok várhatók az M1-esen, mentik, ami menthető

Jönnek az oktatással meg az egészségüggyel, pedig a lakhatás fogja felrobbantani a magyar társadalmat
