A 777X program jelenleg is kisebb csúszással zajlik, mivel a Boeing sok erőforrását köti le a 737 MAX-ok újratervezése, illetve engedélyeztetése, emellett az újgenerációs 777-esek hajtóművével is műszaki nehézségei adódtak a gyártó General Electricnek. Emiatt a nagyobb, 9-es variáns idénre tervezett első felszállását a Boeing közlése szerint csak 2020 elején tarthatják meg, és várhatóan még abban az évben kereskedelmi forgalomba is állhat, a 8-as variáns pedig két évvel később kerülhet a légitársaságokhoz.
A 350 székes Boeing 777-8-asra kevés megrendelés érkezett, eddig mindössze 45-öt rendelt belőle az Emirates és a Qatar Airways. Emellett a Boeing ezzel a típussal pályázott a Qantas Project Sunrise néven elhíresült kezdeményezésére, amelynek lényege, hogy ultra hosszú, 20-21 órás közvetlen járatokat indítanának Ausztrália és Európa, valamint az Egyesült Államok között. A Qantas a héten közölte, a Boeing és az Airbus is beadta végleges ajánlatát, döntés még ebben az évben várható arról, hogy melyik típust választják. Sajtóhírek szerint az Airbus a még szintén fejlesztés alatt álló Airbus A350-1000 típus megnövelt hatótávolságú verziójával indult a tenderen.
Kapcsolódó
Legolvasottabb
Orbán Viktor: Vége van
Őrületes botrány a Covid-vakcinák körül: iszonyú, végzetes mellékhatásra bukkantak
Mérgesek a tanárok – Tovább nő a bérfeszültség az iskolákban
Már jelszó sem kell, hogy ellopják a fiókunkat
Szükségállapotot hirdettek Washingtonban
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Örömhír érkezett, eltörölhetik a nyolc órás munkaidőt
Borzalmas felfedezés a Wagner-csoport bányájában: rengeteg holttestre bukkantak az aranyásók
Már itt is lecsap a NAV, néhány árut nem érdemes csomagként feladni