"Tovább éleződik a vámtételekről az Egyesült Államok és Európa között zajló vita, és ez hátrányosan érintheti a német autóipart, de meg fogjuk érezni az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus hatását is" - idézi az MTI a cégvezetőt.
A német autóipari vállalatok szakmai képviselete, a VDA (Verband der Automobilindustrie) számításai szerint a német autógyárak termelése az idén öt százalékkal 4,8 millióra csökkenhet.
Kapcsolódó
Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Esseni Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének vezetője szerint is a német autóiparnak termeléscsökkentésre és elbocsátásokra kell felkészülnie, valamint csökkentenie kell nyereségvárakozásait is az idén.
A német autóiparnak az új modellek típusengedélyéhez megkövetelt WLTP emissziós mérési eljárás által támasztott nehézségeken túl amellett, hogy a hazai piacon a dízel csökkenő népszerűségével és egyes nagyvárosokban a dízelek kitiltásával kell szembenéznie, meg kell küzdenie a nemzetközi piacokon a csökkenő kínai kereslet, valamint az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek következményeivel is.
"És ha ez sem lenne elég, a 2030-as szén-dioxid-kibocsátási normák szigorításával az EU tovább fokozta a beruházási kényszert a klímasemleges mobilitási technológiák fejlesztésébe. Mindez vissza is köszön a genfi kiállításon felsorakozó új elektromos modellekben és tanulmányautókban" - fogalmazott Ferdinand Dudenhöffer.
A hibrid és elektromos autók nyereségtartalma sokkal kisebb a dízel és benzines autókénál - mutatott rá a CAR intézet vezetője. A dízelkrízis és a környezetvédelmi előírások szigorodása miatt azonban a Genfi Autószalon üzenete szerint is minden autógyárnak "teljes gőzzel" az elektromobilitás korára kell készülnie.
A PwC tanácsadó cég felmérése szerint a német autóipari felsővezetők a dízelkrízisben, a környezetvédelmi előírások szigorodásában és az elektromos mobilitásra átállásban látják a szakma legnagyobb kihívásait. A felmérésbe bevont 203 felsővezető háromnegyede szerint a felsorolt témák lesznek a legnagyobb hatással vállalatuk teljesítményére az idén. Az akkumulátortechnológia jövőbeni jelentőségére pedig a megkérdezetteknek kevesebb mint a fele tartja vállalatát kellően felkészültnek.
A Genfi Autószalon a héten kedden és szerdán nyílik meg a sajtó és a szakmai látogatók, csütörtökön pedig a nagyközönség előtt. A rendezvény március 17-ig látogatható.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Orbán Viktor a Szőlő utcai ügyről: Ez mindannyiunkat felzaklatott, elfogadhatatlan