A Bogárhátú Volkswagen több mint nyolc évtizedes pályafutása során most először fordul elő, hogy a világon sehol sem gyártják - írja a Totalcar, amely röviden összefoglalja az autó történetét.
Három modellt gyártottak ezen a néven (Beetle), az elsőt a Volkswagen Európában 1974-ben leváltotta, 1997-ben mutatta be a másodikat. Viszont a világ más részein az eredeti Bogár gyártásban maradt - Brazíliában 2003-ig - így a folytonosság tulajdonképpen nem tört meg, 1938-tól, az első KdF Wagen legyártásától a mai napig, amikor az utolsó Bogarat is elkészítették, Mexikóban.
A Bogárhátú a globális autópiac egyik sikersztorija: először Európában, majd Észak-Amerikában, később pedig Latin-Amerikában tette elérhetővé tömegek számára az autózást. Összesen 21 millió készült belőle, ami ahhoz képest igazán fantasztikus eredmény, hogy a koncepció szintjén már az 1940-es évek végére elavult a típus. Ennek ellenére alapköve lett a mai VW konszern ma is kitartó hírnevének, amiben a szeretetre méltó forma és hang mellett az alacsony ár játszotta a főszerepet.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
A MÁV ígéri, 2026-ban tényleg lép az infrastruktúra korszerűsítéséért
Mészáros Lőrinc ezúttal a büszkeségről adott interjút