Az Adidas hétfőn közölte, hogy az új ötéves stratégiája meghatározására irányuló tervezés részeként felmérik az alternatívákat a Reebok vonatkozásában. A stratégiai lehetőségek között szerepel úgy a Reebok értékesítése, mint a megtartása is. A végleges döntést március 10-én hozzák nyilvánosságra, amikor hivatalosan ismertetik a vállalat új stratégiáját.
A bajorországi központú gyártó 2006-ban vásárolta meg 3,8 milliárd dollárért a Reebok 100 százalékos tulajdoni hányadát azzal a céllal, hogy hazai földön szálljon küzdelembe az ősrivális Nike-val. A Reebok azonban 2018-ig veszteséges maradt, és a talpra állás elhúzódása miatt a befektetők folyamatosan szorgalmazták, hogy az Adidas szabaduljon meg tőle. Végül a cég 2016-ban indította el az amerikai leányvállalat pénzügyi szanálási programját, és a tervezettnél két évvel korábban, már 2018-ban nyereségessé vált a bostoni székhelyű vállalat. A novemberben közölt idei harmadik negyedéves beszámoló szerint az Adidas márkából származó bevételek 2 százalékkal, míg a Reebok-termékekből származó bevételek 7 százalékkal csökkentek.
Kapcsolódó
Elemzők szerint a Reebok vonzó célpont lehet magán befektetési vállalatok vagy más kisebb, ugyancsak az amerikai piacra igyekvő sportszergyártók számára.
Az Adidas 1,48 százalékos pluszban, 287,50 eurón zárt hétfőn a frankfurti tőzsdén, kedd délelőtt pedig 0,10 százalékos pluszban, 287,80 eurón jegyezték.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Újra támad az Ipoly: két határút is eltűnt a víz alatt Nógrádban
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Meglepő karácsonyi húzás az MBH Banktól: minden új számlából segítség lesz