A spanyol kormány elhalasztotta a tulajdonában lévő Aena, a világ legnagyobb reptéri társasága kisebbségi részesedésének eladását. Az ügylethez közel álló forrás a Reuters hírügynökséggel közölte: "technikai gond merült fel, és amint azt megoldják, indulhat a részleges privatizáció". Eredetileg november 12-re tervezték a 49 százaléknyi rész magánosítását. A kisebbségi hányad értéke 6,2-8 milliárd euró. Az ügylet keretében az Aena 28 százalékát a madridi tőzsdére vitték volna, további 21 százalékát stratégiai befektetőknek ajánlották fel.
Az egyik megfigyelő szerint a spanyol kormány döntése mögött valójában az áll, hogy "a vártnál gyengébben szerepel Európa gazdasága és túl nagy falatnak tűnik így év végé felé az Aena, így fennáll a kockázata annak, hogy nem sikerül elérni a tervezett bevételt. Az ügyletre talán a jövő év első negyedévében kerülhet sor, bár addig még sok minden történhet".
Az Aena több mint 20 légikikötőt üzemeltet külföldön és 46-ot Spanyolországban.
A légikikötő-üzemeltető a tavalyi évet 597 millió euró profittal zárta, amit részben a költségek jelentős csökkentésével ért el. A legutóbbi információ szerint 2012-ben Spanyolországban működtetett 46 repülőtere közül csak kilenc volt nyereséges.
Tavaly a 46 spanyolországi repülőtér 188 millió utast szolgált ki.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Ilyen lesz a karácsony: költekezés, stressz és sokaknál a hitel is becsúszik a fa alá
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
A szakértők szerint a nagy őrület után jövőre magához térhet a lakáspiac