A vezető nélküli autó az emberiség egyik legveszedelmesebb találmánya - állítja a MarketWatch cikke szerint Steven D. Levitt közgazdász és Stephen J. Dubner újságíró, akik Freakonomics című könyvükről váltak ismertté. Nézeteikről mindent elmond, hogy a mű magyar címe a lökött szóra utaló Lökonómia. Az önmagát irányító autó okozta legnagyobb kár az lehet, hogy utat nyit az ivászat zabolátlan terjedése előtt, ugyanis segítségével az autósok megkerülhetik az "iszik vagy vezet" dilemmáját.
További súlyos kockázat, hogy terroristák átprogramozzák az autókat irányító számítógépeket, amelyek így szakadékokba vezethetik a járműveket. Mivel az utazás könnyebbé válik - nem lesz szükség jogosítványra -, ezért még nagyobbá válik a zsúfoltság az utakon, még brutálisabb dugók jöhetnek és növekedhet a környezetszennyezés. Végül, de nem utolsósorban a vezető nélküli járművek megjelenése számottevően hozzájárulna a munkanélküliség növekedéséhez.
Csak az Egyesült Államokban a foglalkoztatottak három százaléka, azaz nagyjából 3,6 millió ember él abból, hogy taxit, mentőt, buszt, teherautót, traktort vagy valamilyen más járművet vezet. Miből fogják etetni a gyermekeiket, ha a feladatukat megoldó technológia kiszorítja őket a gazdaságból.
A szerzőpáros ugyanakkor talált valamit, ami az új technológia pozitívuma lehet. A vezető nélküli autók csökkenthetik a balesetek számát, ugyanis ezek 90 százalékát emberi hibák okozzák. Évente 1,2 millió ember hal meg közúti balesetekben, s bár kétséges, hogy ebből mennyit lehetne elkerülni, továbbá előfordulhat, hogy a rosszul programozott autó okoz balesetet, ám biztos, hogy valamilyen javulást el lehetne érni. Ha csak az előbbi szám ötödét vesszük, az is 240 ezer ember köztük 36 ezer gyerek életének megmentését jelentené.
Legolvasottabb
Nézze meg, hogy vett-e ilyet a Lidl-ben, ha igen, ne egye meg!
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket
Kíváncsi Mészáros Lőrincék idei karácsonyfájára? Így fest náluk a feldíszített fa
Méghogy Balkán! Döglött harcsa társaságában ücsörgött egy utas a 4-6-oson
Helikopter-szervizelő cégbe is bevásárolja magát a 4iG
George Friedman az Economxnak: Trumpot félreérti a világ, 2026-ban Európán csattanhat az ostor
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre