Rekordértékű, 70 millió lejes bevétele volt tavaly a Rolex órák kizárólagos romániai importőrének - írja a Maszol. Ez 70 százalékkal haladta meg a 2020-as árbevételt, a 2019-esnek pedig a duplája volt. A két bukaresti boltot működtető Chronolink Kft.-nek a nyeresége is közel megduplázódott a koronavírus-járvány két éve alatt, azaz 13,5 millió lejre nőtt.
A 2005-ben alapított cég eladásai 2014-ig a 3-6 millió lejes sávban mozogtak. 2015-től kezdve a romániai gazdagok kezdtek rákapni a luxusórákra, egy évre rá már 20 millió lej értékben vásároltak Rolexeket. A Chronolink elmúlt évi pénzügyi eredményei egyértelműen bizonyítják, hogy az elit nem igazán érzi meg a válságokat, a vásárlóereje nem csökken. A luxusórák az arannyal és az ékszerekkel egyetemben,befektetésnek minősülnek, értékük nem csökken az idő múlásával.
A Rolex legalább annyira státusszimbólum, mint időmérésre szolgáló szerkezet. A gyártó céget 1905-ben alapították Londonban, az I. világháborút követően azonban Svájcba költözött, ahol jelenleg is működik. A Rolex órák ára pár ezer eurónál kezdődik, a felső határ pedig a csillagos ég. A legdrágább a GMT Ice modell, melynek a kiskereskedelmi ára 485 350 dollár (161,6 millió forint).
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Magyarországon nem jó betegnek lenni: riasztó adatok az egészségügyről