Az infrastruktúra fejlesztésének üteme nem éri el az utasforgalom 4-6 százalékos éves bővülését, ezért egyre több lesz a túlzsúfolt repülőtér Európában - idézi az MTI Rafael Schvartzmant, az IATA európai régióért felelős elnökét.
A légitársaságok hatékony és fenntartható üzemeltetése miatt kiemelten fontos az infrastruktúra, de ez Európában elmaradott. A légiforgalmi irányítók kapacitáshiánya miatt tavaly megduplázódott a késések száma az előző évhez képest, és a nyáron is hasonlóra kell számítani. Rafael Schvartzman emiatt az egységes Európa égbolt kezdeményezés mielőbbi bevezetését szorgalmazta, amely csökkentené a forgalomirányító szolgálatok számát és rövidítené a két repülőtér közti útvonalat is.
Kapcsolódó
37 szolgáltató üzemel Európában, az útvonalak töredezettek, a kiinduló és célállomás között több, szükségtelen töréspontot is tartalmaz. Ha ezeket megszüntetnék, akkor hatékonyabb lehetne az európai légiforgalom irányítása és évi 18 millió tonnával csökkenne a légiközlekedés szén-dioxid-kibocsátása - tette hozzá.
Az egységes Európai égbolt az Európai Unió koncepciója a forgalomirányítás megújítására, de több tagállam nem támogatja, mert több légiforgalmi irányító szolgálat megszűnésével járhat.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Amerika döntésre jutott: szétverné a Google birodalmat

Beindul a vérbiznisz, az ukrán óriás Erdélyre kacsintott

Ausztriának befellegzik, jön a recesszió

Erdő Péter megvalósíthatja a több száz éves magyar álmot, mutatjuk a legfrissebb számokat

Jobbak vagyunk, mint Ausztria, és ezt maga az Eurostat állítja

Kelet-európai bíborost bízott meg utolsó kívánságának teljesítésével Ferenc pápa

Nem egyértelmű, hogy a tulajdonosnak joga van-e eladni a saját lakását

Újabb európai országot támadnak az oroszok

Varga Mihály: Megjelentek a recessziós kockázatok
