Első ránézésre érthetetlen miért hozott abszurd döntést a BKV azzal, hogy a reklámfelületei értékesítésére kiírt tenderből a pályázati szabályok kialakításával kizárta saját leányvállalatát, a Peron Reklám Kft.-t - derül ki a Népszabadság cikkéből. Ha azonban alaposan megnézzük a cég tulajdonosi hátterét, kiderül, hogy a BKV 25 százaléka mellett Simicska Lajos Publimont Hirdetésszervező Kft.-jének is van részesedése a Peronban.
Márpedig a nagyvállalkozó kegyvesztett lett Orbán Viktor kormányfőnél, ezért az állami szerveztek és az állam kezében lévő cégek akadályozzák, hogy vállalatai bevételhez jussanak. És itt nagy üzletről van szó: a reklámfelület-tender győztese értékesítheti a BKV állomásain és járművein lévő hirdetési lehetőségeket 2024-ig.
A BKV előírta, hogy csak olyan vállalkozás nyerhet a tenderen, amely legalább négyszáz óriásplakáttal rendelkezik lehetőleg metróállomások területén. A Publimont egymaga nem tudná hozni ezt a feltételt, ám Simicska összehozott egy konzorciumot, amely tudja. Ebbe a cégcsoportba ugyanis bevette a Peront, amelynek harmadik tulajdonosa, JCDecaux Zrt. révén megvan a 400 plakáthelye. Ráadásul a JCDecaux jóban van a kormánnyal.
Legolvasottabb
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot