Elindulhat ugyan a következő hónapokban a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának építése is, ám a nagyobb gondot az okozza, amit a kínai áruk tömegeinek szállítása okozhat a magyar vasútnál - derül ki a Magyar Nemzet cikkéből.
A szerelvények Budapest érintésével haladnának nyugat felé, kivéve, ha megépülne a magyar fővárost elkerülő körgyűrű. Az első esetben a szűk közlekedési keresztmetszet miatt állandóan óriási dugók lennének, amelyek a személyszállító szerelvényeket is érintenék.
A második esettel az a gond, hogy a V0-snak nevezett vasúti szakasz becslések szerint több mint 360 milliárd forintba kerülne, azaz a 4-es metró nagyságrendjébe esik. Az utóbbira abban is hasonlít, hogy sok szakértő szerint olyan pluszszállítási kapacitást hozna, amelyet nem lehet kihasználni. Ráadásul mivel nem esik az EU-s közlekedési folyosókba, az unió nem adna rá pénzt, így a magyar adófizetők pénzéből kellene kiépíteni.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Itt a rozsdás valóság, siralmas a magyar buszok állapota
Újabb nevekkel bővült az orosz feketelista, jönnek a következő szankciók
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Magyarok is veszélyben: újabb erőszakhullámra, téli terrortámadásokra figyelmeztetnek