A legnagyobb német fuvarozócégek október 1-jétől átlagosan hat százalékkal emelik áraikat a közúti forgalomban mind a darabáruk, mind a rakományok területén - mondta Áchim Mihály Miklós, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének társelnöke a lapnak.
A díjemelés következtében az egész európai piacon, így Magyarországon is emelkedni fognak a fuvardíjak, ami meg fog jelenni a kiskereskedelmi árakban is.
A hatszázalékos emelés ráadásul jelentős mértékűnek számít, hiszen a német inflációs ráta csak 1,7 százalék. Az érintett szereplők mégis jó eséllyel keresztülviszik a kívánt felárat ügyfeleik körében.
Áchim Mihály Miklós szerint nyilvánvaló, hogy nem elégséges a szállítási kapacitás. Ennek több összetevője van, ilyen a sofőrhiány, amelynek mértéke csak Németországban 40-45 ezer fő.
Másfelől a szállítási kínálat bővítése ellen hat az a lassan kereskedelmi háborúvá terebélyesedő küzdelem, amelyet a nyugat-európai országok kormányai folytatnak az úgynevezett "szociális dömping", avagy az új tagállamok - köztük a magyar - fuvarozói ellen.
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Megérkezett a friss mérés: így áll Orbán Viktor, színt vallottak az erdélyi magyarok
Újabb sokk a bevásárlásnál: már ezek a kedvenceink is érintettek
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak