Az elmúlt két évben a kínai weboldalakon havonta 1500 új hirdetés jelent meg, amelyek tiltott termékeket, például elefánt- vagy tigriscsontot kínáltak - közölte kedden a Traffic brit állatvédelmi hálózat.
A kereskedők az egyes termékekre kódnevet használnak, hogy rejtve maradjanak az ellenőrző hatóságok előtt. Így például a különösen kedvelt elefántcsont "fehér műanyag" néven szerepel a hirdetésekben.
Az álcázás miatt az ellenőrzések során valószínűleg a Traffic szűrőjén is átcsúszik néhány illegális hirdetés. Összességében azonban csökkent a tiltott termékek száma: 2012-ben még 50 ezer online kínált állati terméket regisztráltak, mára számuk tízezerre csökkent - közölte a szervezet.
Az elefántagyarak mellett a rinocérosztülkök, a teknőspáncélok, a leopárdcsont és a tobzoskák a legnépszerűbb termékek a hagyományos kínai orvoslásban.
Állatvédő szervezetek szerint 2010 és 2012 között több mint százezer vadon élő elefántot öltek meg agyaruk miatt a vadorzók. A kínai hatóságok az illegális kereskedelemmel szembeni erőteljesebb fellépést ígértek, ám intézkedéseik nem elég hatékonyak az állatvédők szerint.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Volt NATO-tábornok: 2027-ben törhet ki a világháború, de már idén is nagy baj lehet

Leválasztanak minket? Trump és Putyin kézfogása átrajzolhatja a geopolitikai határokat

Érkezik az AUDI első e-autója, a jól ismert karikák nélkül

Rohamtempóban szállítják le az autókat, hogy elkerüljék a vámokat

Trump-hatás? Óriási kaszában a korábbi demokrata-párti milliárdos

Botrány, román hallgatók tömegei rövidítették meg a diákhitel központot

Hét fantasztikus világörökségi emlék került veszélybe

Kidobhatjuk elavult számítógépünket: íme a Microsoft rossz híre

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak
