Novemberben 4,2, decemberben 4,1 százalék volt az éves fogyasztói áremelkedés. A januári növekedés az előző hónaphoz képest 1,5 százalékos volt. A nem várt emelkedés a szakemberek szerint nem fogja befolyásolni az infláció idei évre várt folyamatos lassulását - áll a Hszinhua hírügynökség beszámolójában. A kínai Bank of Communications vezető közgazdásza szerint a januári adat a holdújévi élelmiszervásárlási rohammal magyarázható. Az élelmiszerárak az év első hónapjában 10,5 százalékot ugrottak a tavalyi év azonos időszakához képest. A decemberhez viszonyítva 9,1 százalékos volt a drágulás. Lian Ping már februárban jelentős árcsökkenéssel számol. Elemzők éves szinten 3-3,5 százalékos inflációt várnak.
A csúcs tavaly júliusban volt, amikor 37 hónap legmagasabb értékét mérték: 6,5 százalékot. Ezt követően központi intézkedések sorozatával igyekeztek az inflációt leszorítani, aminek következtében 2011-ben a tervezett 4 helyett 5,4 százalék lett.
Ugyancsak csütörtökön a kínai kormányhoz tartozó állami információs központ közleményében 8,5 százalékos gazdasági növekedést jelzett előre az első negyedévre. A növekedés mérséklődését elsősorban a beszűkült exportpiacokkal és a hazai ingatlanpiac árainak elszabadulását fékező intézkedésekkel magyarázzák.
A központ szerint a nyugati országok csökkenő keresletének, az állóeszköz beruházások visszaesésének az inflációt mérséklő hatása lesz, ami várhatóan az első három hónapban 3,5 százalék körüli fogyasztói áremelkedést eredményez.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze