Csehországban az idegenforgalom bevételei tavaly elérték a 300 milliárd koronát (4200 milliárd forint), ami a GDP három százaléka. Idén 53 százalékos zuhanással számolnak átlagosan, amelyen belül a prágai turizmus az ötödére zsugorodhat a tavalyi forgalomnak. Ez közvetlenül és közvetve 200 ezer munkahelyet veszélyeztet - írta a Radio Praha.
Az idegenforgalmi szakemberek úgy látják, hogy az ország hagyományos idegenforgalmi szlogenje, amely szerint Csehország a sör és a kastélyok hazája, elvesztette vonzerejét. Ezért olyan lehetőségeken gondolkodnak, mint például, hogy "Csehország - a történetek országa", vagy "Cseh Köztársaság - a jövő országa", vagy egyszerűen csak "Látogasson el a Cseh Köztársaságba". Azon is vitatkoznak, hogy az ország rövidebb nevét, a Csehországot használják-e.
Kapcsolódó
A kilábalási terv első pontja, hogy mindenekelőtt Prágát kell visszahelyezni a külföldiek térképére. A cseh főváros vendéglői és szállodái nagyon igénylik a törődést a rettenetes idei év után. Emellett Prága a kapuja a vidékre igyekvő turistáknak is.
A stratégia másik fontos eleme, hogy először a szomszédos országokat célozzák meg, ahonnan autóval is elérhető Csehország. Végül egységes elektronikus regisztrációs rendszert vezetnek be, hogy pontosabb statisztikát állíthassanak össze az utazókról.
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Itt az újabb balatoni jégpálya
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni