Míg egy évvel ezelőtt a háztartási összköltésnek durván a negyede még a hipermarketekbe ment, idén ez 22,2 százalékra csökkent, és most már a diszkontokba több pénz áramlik - írja a G7. Mivel az élelmiszer-kiskereskedelem piaca összességében is folyamatosan nő, ez nem jelenti azt, hogy a Tesco, az Auchan és az InterSpar boltok forgalma érdemben esne, azt viszont igen, hogy a vásárlók az arányokat nézve ma már inkább a diszkontokban költik a pénzüket.
Az is látszik, hogy a diszkontok növekedésének a hipermarketek mellett a független kisboltok (beleértve a piaci árusokat és a szaküzleteket is) a vesztesei. A magyar láncok és a szupermarketek (melyekbe például számos Spar-üzlet is tartozik) az arányokat tekintve kismértékben szintén esnek, ami azt jelzi, hogy a piac általános növekedésével még többé-kevésbé lépést tartanak, de mások kárára már nem tudnak piacot szerezni.
Érdekes trend az is, hogy a drogériák aránya szépen nő a költésekben, a dm-Rossmann-Müller típusú üzletek szintén képesek voltak arra, hogy nagyobb arányt szerezzenek meg a családi költségvetésből, mint egy évvel ezelőtt.
Legolvasottabb
Meghökkentő felszólítással állt elő Trump: visszakéri a fel nem robbant bombáját
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Idegesítő problémát orvosolna a kormány: új szabályok jönnek az EESZT időpontfoglalásban
Egyre több településen lesznek rosszul a gyerekek a férges csokimikulástól
Szakértő: ha Orbán Viktor így folytatja, csak a félelem marad utána
Sokak rémálma válhat valóra: minden jel arra mutat, hogy a legrosszabbra kell készülnünk
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Felkavaró beszédet tartott a Nobel-díjátadó előtt Krasznahorkai László: a ma angyalai áldozatok, akiket a világ kegyetlensége tett tönkre
Orbán padlógázzal tolja a háborús tartalmat: most azt is elárulta, mikor jön az EU-Oroszország összecsapás