A beruházás során villamosíthatják a teljes vonalat, megújulhat a pálya és akadálymentesíthetik az állomásokat, ezáltal a jelenleginél terhelhetőbb vasútvonal jönne létre, amely a Budapest-Cegléd-Kecskemét fővonal alternatívája lehet, és akár teherszállításra is alkalmassá válhat.
A rekonstrukció után a tervek szerint lesznek olyan vonatok, amelyek Budapesttől Kecskemétig közlekednek, Lajosmizse és Kecskemét között félóránként járnak majd a vonatok. A vonal középső szakaszáról a zónázó vonatok a zónahatártól már megállókat kihagyva, gyorsan közlekednek a főváros belseje felé. A járatok sűrítéséért a zónahatártól befelé és néhol a zónahatártól kifelé is második vágányt kellene kiépíteni. Igény szerint parkolókat és kerékpártárolókat építenek.
A beruházás előkészítése a BFK és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közös feladata. A teljes vonal előkészítése 2022 végéig tart, a beruházás kivitelezéséről és annak ütemezéséről azt követően születhet majd újabb döntés - idézi a közleményt az MTI.
Legolvasottabb
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Újabb fejlemények a Szőlő utcai ügyben: még egy nevelőnőt meggyanúsítottak, az igazgatót ma letartóztathatják
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Karácsony Gergely: Robbanás előtti állapotban van az önkormányzati szektor
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal