A társaság véleménye szerint a kormány - budapesti fejpályaudvarok jövőjéről is szóló - döntéseitől függ majd, hogy melyik nyomvonal valósulhat meg - tette hozzá.
Mint mondta, a kormány szándéka, hogy a közszolgáltatási személyszállítás országos gerincét a környezetkímélő vasút képezze. Ennek egyik fontos eleme lehet a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér 2. terminál vasúti kapcsolatának megteremtése, amit a MÁV is kiemelten fontosnak tart.
A MÁV elnök-vezérigazgatója ismertette, a hatályos kormánydöntés szerint a Nyugati pályaudvarral összeköttetésben lévő Kőbánya-Kispest állomásról indulna egy leágazás a 100-as vonalon a repülőtér érintésével, ami Monornál térne vissza a fővonalra. Ennek a tervezési munkáját a NIF Zrt. már elvégezte, jelenleg az építési engedélyezési eljárás folyik.
Ehhez kapcsolódóan a vasúttársaság javasolja, hogy Kőbánya-Kispestről közvetlen vasúti összeköttetést létesítsenek a Keleti pályaudvarra is, ahonnan 15 percenként indulhatnának vonatok a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre, ez a Keleti pályaudvarról 20 perces eljutást tenne lehetővé a repülőtérre.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Nem egyértelmű, hogy a tulajdonosnak joga van eladni a saját lakását

Ezeknek a szakmáknak harangoztak: mi már tudjuk, kikre lesz szükség
Máris megvan, ki lesz az ideiglenes pápa az egyházfő nélküli időszakban

Bárhol lecsaphat a zivatar, csak négy vármegye úszhatja meg

Sokkoló adatok: ennyivel zuhant Ukrajna lakossága a háború óta

Radikális reform jön a közétkeztetésben: kitiltják az iskolákból ezeket az élelmiszereket

Halálos áldozatok tömkelegére kell számítani Európában a közeli jövőben

Még egy jelentős világszervezet vezetője távozott húsvétkor

Van valami, amivel sakkban tartja a világot: monopolhelyzetben Kína
