Az átlagosnál jobban emelkedett a bolti eladás a legnagyobb forgalmú termékek közül, 6-6 százalékkal mosogatószerből és papírzsebkendőből, 5-tel pelenkából, 4-4-gyel a tusfürdőből szappanból, értéket tekintve.

Továbbra is koncentrált a bolti eladás; a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákra együtt 82 százalék jutott az értékben mért eladásokból, január-augusztus során. A bolttípusok közül főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló, 401-2500 négyzetméteres csatorna pozíciója erősödött, miután értéket tekintve piaci részesedése 17 százalékról 19-re emelkedett. Ezzel egyidőben a hipermarket részaránya 2 százalékponttal, 36 százalékra csökkent.

Ugyanakkor van néhány termék, amit a kifejezetten nagy, 2500 négyzetmétert meghaladó üzletekből szerzünk be: ezek piaci részesedése az idei első nyolc hónapban mosószerből 45 százalék, öblítőből 44, tusfürdőből pedig 41, értéket tekintve.

Drogériát részesít előnyben a fogyasztók nagy része többek között pelenkánál, dezdornál, hajfestéknél és testápoló krémnél. Ezeknél a kategóriáknál a drogéria piaci részesedése sorrendben 44, 40, 63 és 41 százalék.

A lakóhely közeli, 400 négyzetméteres és kisebb boltok együttesen 14 százalékkal részesednek a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi bevételéből. Ezt az átlagot különösen a nagy forgalmú háztartási vegyiáruk haladják meg; például a papír zsebkendő 27, általános tisztítószer 25, öblítő 22, valamint mosogatószer 21 százalékkal.