A lakosság nagy része előre készül az ünnepekre, akad, aki már októberben, de a többség novemberben megkezdi az ajándékvásárlásokat, aminek egyébként a webáruházak esetében sokkal nagyobb súlya van az összforgalom szempontjából - mondta Vámos György, a Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a Magyar Időknek.
Az online áruházakban a november is nagyon erős forgalmat hoz, amire előre készülnek a kereskedők, mivel a hónap vége felé tartják a néhány éve nemzetközi mintára bevezetett vásárlócsalogató akciót, a fekete pénteket. Ezt követően a fogyasztók lendülete kitart egészen december végéig.
Kapcsolódó
Ezzel szemben a hagyományos üzletekben októberben még csak egy-egy termékkör jelzi majd, hogy közeledik a legélénkebb időszak a kereskedelemben, a legtöbb boltban inkább november elejére telnek meg a polcok a szezonális termékekkel - akkor viszont hirtelen árasztja el a piacot az ünnepi hangulat.
Tavaly a kifejezetten karácsonyi bevásárlásokra 150 milliárdnál többet költöttek a családok, de mivel pontos kimutatások erről nincsenek, csak becsülni lehet a tendenciákat.
Idén minden bizonnyal ezt a forgalmat is túlszárnyalják a magyarok, mivel a jövedelmi viszonyok egész éves javulása előrevetíti a számottevő fogyasztást az év végi ünnepek idejére - fogalmazott a szakértő.
Fotó forrása: Pixabay.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Meglepő karácsonyi húzás az MBH Banktól: minden új számlából segítség lesz
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek