Az Ikea is meglátta a lehetőséget használt bútoraiban, a portál megtudta, hogy hamarosan visszaveszi megunt, elromlott, már használhatatlanná vált termékeit. A Second life for furniture elnevezésű kampány lényege, hogy a használt bútorok visszahozatalakor a vásárló egy ajándékkártyát kap, amelyet a későbbiekben felhasználhat, míg a bútort az áruház kedvező áron újraértékesíti.
Az Ikea szerint a kampány fontossága egyértelmű: még több ember számára lesznek elérhetők termékek. A kezdeményezés tükrözi a svéd lakberendezési vállalat hosszútávú fenntarthatósági céljait és elköteleződését amellett, hogy 2030-ig 100 százalékig körkörös működésű lesz. Az egyik legfontosabb lépés abban, hogy az Ikea még fenntarthatóbbá tegye működését az, hogy egy adott termék élettartamát meghosszabbítsa.
Kapcsolódó
A vállalat eddig Csehországban és Szlovákiában tesztelte és mérte fel a vásárlók reakícióit, Magyarországra valószínűleg 2019-ben fogja az IKEA teszt jelleggel bevezetni a programot - jelenleg a hatástanulmányok elemzése zajlik. Az előzetes számítások szerint az új módszerrel évi 13,5 millió bútort tudnak majd megmenteni világszerte.
Kép forrása: Ikea
Legolvasottabb
Durva jelenetek az utcán: Pitbullját uszította a rendőrökre, majd ököllel is nekik ment – felkavaró videó
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól