Az élvezetekkel összefüggő attitűdökre is kiterjedő felmérés megállapította, hogy a szendvicsgeneráción belül átalakulóban vannak az úgynevezett élvezeti cikkek fogyasztásának szokásai, bár az ártalomcsökkentés és egészséges életmód felé történő elmozdulás erőteljesen megosztja még a korosztályt. 

A megkérdezettek közül alig többen preferálják az alkoholmentest az alkoholtartalmú itallal szemben, szinte ugyanannyian választották az egészségesebb ételt az inkább finommal szemben és ez a feleződés tapasztalható a hagyományos és a kevésbé káros* dohánytermékeket választóknál is - közölték a 25-45 év közötti felnőttekre reprezentatív kutatás eredményeit. 

A korosztály számára fontos ugyan a környezettudatosság, de azért jól látszik az is, hogy a személyes érdekek több esetben felülírhatják ezt. A szelektív hulladékgyűjtés kimagasló a körükben (72 százalék ezt választja a vegyeset megjelölő 6 százalékhoz képest), a csomagolásmentes termékeket is többen részesítik előnyben, mint a csomagoltakat (42 vs. 15 százalék), az üveget a műanyagnál (57 vs 7 százalék), a megújuló energiaforrásokat a kimerülőknél (60 vs. 7 százalék).

Éles döntési helyzetekben azonban fordul a kocka: a saját autó előnyt élvez az autómegosztással szemben (64 százalék inkább az előbbi híve), a saját gépjármű a tömegközlekedéssel (53 százalék inkább autózik a busz helyett), a nem bio termékek a biokkal szemben (68 vs. 11 százalék).