A főtitkár szerint elfogadhatatlan, hogy a közúti áru- és személyszállításra kiterjedjen a kiküldetési irányelv hatálya. Mint mondta, az Európai Bizottság - az MKFE és további tíz uniós tagország fuvarozóinak folyamatos tiltakozása ellenére - sem próbál gátat szabni az unió alapelveivel ellentétes adminisztratív és bérfizetései szabályok bevezetésének. (Uniós jogot sért egy magyar adó.)
A főtitkár szerint ezeknek a szabályoknak a betartása olyan nagy mennyiségű adminisztrációs feladatot ró a kisvállalkozásokra, amelyek ellehetetlenítik a működésüket. Mint mondta, máris több vállalkozás jelezte, hogy a bizonytalan jogi helyzet és a kilátásba helyezett irreálisan magas bírság miatt visszavonul egyes uniós piacokról - írja az MTI.
Kapcsolódó
"Becslésünk szerint a fuvardíjakat legalább 15, de bizonyos esetben akár 30 százalékkal kellene emelni, hogy a pluszköltségek mellett is rentábilisan működjön egy gazdaság" - hangsúlyozta, hozzátéve, hogy ezzel szemben a piac jelenleg is nyomott árakat diktál, a megrendelők egyelőre elutasítják az áremelést. További veszély, hogy az Európai Unión kívülről érkező, valóban dömpingáron dolgozó fuvarosok miatt ezek az árak tovább csökkenhetnek - hívta fel a figyelmet Somogyi Gábor.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Elege lett a magyaroknak a hírekből, teljesen másra vágynak az interneten
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának