A szerződés módosítását az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben.
Az M4-es gyorsforgalmi út 73. kilométerétől induló 17,6 kilométeres szakasz építését a Duna Aszfalt Kft. nyerte el, a becsült 23,5 milliárd forint helyett 26,3 milliárd forintért. Vele 2017. december 20-án kötött szerződést a NIF. Az építésre 24 hónap állt a nyertes rendelkezésére, amely múlt év december 20-án lejárt. Ez a határidő módosult ez év június 30-ra.
Kapcsolódó
Az indoklás szerint az OVIT Szolnok és Cegléd közötti 22 kilovoltos távvezetékének a kiváltása húzódik, emiatt csúszik az útépítés is.
Az M4-es autópálya körül a Simicska-Orbán ügy kirobbanása után kezdődtek a bajok. Miután Simicska Lajos cége, a Közgép Zrt. is részt vett az építésben, a Gazdasági Versenyhivatal kartell eljárást kezdeményezett. Végül 2017 decemberében a magyar kormány per nélkül állapodott meg az M4-es autópályát építő cégekkel. Az állam a 2015 tavaszán leállított építkezésében részt vevő cégek egyikének sem fizetett kártérítést, csak az elvégzett munka árát térítette meg 45 milliárd forint erejéig. Az újraindítás után az M4-es már nem autópályaként, hanem kétszer kétsávos gyorsforgalmi útként készül.
Legolvasottabb
Ha nem elég a nyugdíj, akkor lejjebb kell adni a minőséget – Videóriport
Óriási a szakemberhiány a németeknél, tárt karokkal várják a külföldi munkavállalókat
Pillanatok alatt csapott le a tenger – halálos áldozatai is vannak az óriáshullámoknak Tenerifén
Ezek az ételek szó szerint rombolják az agyat – tudósok kimutatták, mennyire veszélyesek
Eltűnt egy fül-orr-gégész főorvosnő, nagy baj lehet ebből
Trump-beszédet hamisított a BBC, lemondott a főigazgató és a hírfőnök
Könyörtelenül jönnek a hajnali mínuszok
Két legyet egy csapásra: hulladékból fabrikálnak akkumulátort
Tragédia az orosz hadiiparban: életüket vesztették egy gyár vezetői