Az áruházlánc sikerének egyik alapja a kizárólag az Aldi üzletek polcain elérhető saját márkás termékek, amelyek a kínálat mintegy 80 százalékát teszik ki - jelentett be Bernhard Haider ügyvezető igazgató sajtótájékoztatón. Az Aldi nem csupán az élelmiszer, hanem a non-food termékkategóriában is kínál saját márkákat.
A lánc saját márkás termékeinek nagy részét a vállalat által meghatározott specifikáció és minőségi követelmények alapján neves gyártók állítják elő.
Haider szerint az Aldi már 2008-as magyarországi piacra lépése óta - különösen a friss tej, a tőkehús és a zöldség-gyümölcs területén - magyar beszállítóktól vásárol termékeket. A kezdetek óta beszállítója az Alföldi Tej Kft., amely immár közel negyven termék esetében biztosítja a fogyasztók által keresett és elvárt magyar ízvilágot.
Ebben az évben az üzletlánc a biotejet is magyar beszállítótól fogja beszerezni. Így az Aldinál valamennyi kiszerelésű friss és UHT tej, továbbá minden típusú trappista sajt magyar termék lesz. Az akvizíciót követően pedig a túró rudi is bekerül a társaság termelési portfóliójába - ezt jelenleg még nem gyártják.
A márka megvásárlásának értékét ugyanakkor üzleti titokként kezelik.
Az Alföldi Tej 2015-ben hozta létre a Kokárdás brandet, amelyet kizárólag az Aldi forgalmazza. Elsőként a Kokárdás 1,5 százalékos UHT teje került be a boltokba, ma már pedig 12 Kokárdás termék - például natúr és gyümölcsös joghurtok, vaj, tejföl, főzőtejszín, kancsós tej, túró - közül választhatnak a vásárlók. A márka 2017-ben a fogyasztók visszajelzése alapján megkapta az Év Terméke Díjat. Az Aldi ezért úgy döntött, hogy megvásárolja az Alföldi Tej Kft.-től a Kokárdás márkát és közel kétszeresére növelve tovább bővíti a márka kínálatát.
A 2003-ban 23 tejtermelő gazda által alapított Alföldi Tej Kft. az diszkonthálózat 2008-as piacra lépésének évében kezdte meg az első termékek beszállítását. A beszállított termékek köre évről évre bővült, 2018-ra több mint 100 magyar tejtermelő gazda csatlakozott az Alföldi Tej modelljéhez. 2017-ben az árbevétel elérte az 53 milliárd forintot, a két gyárban a munkavállalói létszám pedig a 630 főt - mondta Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej ügyvezető igazgatója.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Egyre nagyobb a gond Hévízen – a megoldás pedig nem nagyon érkezik

Budapest a csőd szélére került, Tarlós István meg is nevezte a felelőst

Ennyi volt: már ezt is tilos a bőröndbe tenni a repülőn

Új célcsoport jelent kihívást a Balatonnál, nem győzik őket kiszolgálni

Európa visszafojtott lélegzettel várja, melyik irányba fordulnak a lengyelek

Lecsapott az új Covid, fertőz, mint a pestis, intézkedett a WHO

Így mentené meg Parajdot az új román elnök

Egy doboz cigaretta hozta el az első magyar bankkártyát
Valami nagyon nincs rendben Elon Muskkal – de senki sem meri kimondani, mi az
