Az iparág összes szereplőjét súlyosan érinti a koronavírus-járvány okozta válság - közölte Gulyás János MRSZ-elnök.
Az MRSZ Barométer kutatása szerint a teljes kommunikációs piac 82 százaléka vár visszaesést 2020-ban, a csökkenés mértékét átlagosan 38 százalékra becsülik.
A felmérés szerint a médiaszegmensben az idén 74,6 milliárdos csökkenés valószínű, azaz a médiatorta 2020-ban akár 170,48 milliárdos méretűre apadhat.
A teljes kommunikációs piac - amely tartalmazza a média területet is - a kutatásban részt vevő piaci szereplők prognózisa alapján a 2019-es 467,96 milliárdról 2020-ban 306,86 milliárdosra zsugorodhat.
A médiatorta tavaly 245,08 milliárd forintot tett ki, a legnagyobb szeletet továbbra is digitális média hasítja ki (41,45 százalék), a második legnagyobb szelet a televízióé (26,55 százalék), a harmadik helyet a sajtó foglalja el (16,83 százalék).
A 2019-es médiatorta a 2018-as reklámtortában szereplő szegmensek adatainak viszonylatában 9,73 százalékot nőtt, valamennyi szegmens növekedést tudott felmutatni 3,45-16,12 százalék között. A legnagyobb növekedés 2019-ben a digitális reklámpiacon következett be (16,12 százalék).
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Még nincs vége a Lázár–Strabag-ütközetnek, újabb kemény lépést tett a minisztérium
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Visszavesz a termelésből a kecskeméti Mercedes-gyár, jön az egy műszakos időszak
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Csúcson a karácsonyi ajándékroham: ezek a termékek fogynak most a leggyorsabban
Berobban az amerikai tőke: nagy cégek hoznak újabb milliárdokat Magyarországra
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!