A Déli összekötő vasúti híd meglévő két vágánya mellé létesítenek egy új felszerkezetet, amely a harmadik pályát hordozza majd - jelentette a Magyar Idők. A kivitelező kiválasztása után megkezdődhet a munka, amely két évig tarthat.
A híd a legforgalmasabb dunai vasúti átkelő az országban, része a körvasútnak, amely a nagy fejpályaudvarokat köti össze. Emellett tervezik Kelenföld és Ferencváros közt egy harmadik vasúti vágányt kialakítását is.
A Déli összekötő meglévő két, egyvágányos felszerkezetét el kell bontani, és három új, egyvágányos felszerkezetet kell építeni. Ehhez a meglévő közös pillért át kell alakítani és a budai oldalon új hídfő építésére is szükség lesz.
Az átépítés ideje alatt a vasúti forgalmat két vágányon folyamatosan fenn kell tartani, ezért először a harmadik vágányt kell megépíteni. A projektet száz százalékban uniós CEF-forrásból finanszírozza a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt.
A fotó forrása: Túrós-Bense Levente/Napi
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Sok autós már csak akkor veszi észre, amikor késő: ez történik a kocsival, ha erre nem figyelünk oda
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Krónikus spirál: ez a három betegség durván megrövidíti az életét
Újabb sokk a bevásárlásnál: már ezek a kedvenceink is érintettek
Eltűnt a Balaton ikonikus pontja: a földdel tették egyenlővé