A magyarok manapság érezhetően egyre kevesebb pénzből gazdálkodnak – erről beszélt a Tesco működési igazgatója. Martin Coulam a vg.hu-nak elmondta

Csökkent a hús- és tejtermékek iránti kereslet, de zöldségből és gyümölcsből is kevesebbet vásárolnak a korábbinál.

Az is kiderül az interjúból, hogy magyar vevők óvatosan költenek, folyamatosan keresik a kedvezményeket, leárazásokat, miközben a saját márkák is egyre szélesebb körben terjednek.

Elsősorban a ruházati, háztartási és kertészeti cikkek esetében látszik, hogy mennyire megváltoztak a vásárlói szokások, de szükséglet szempontjából hátrébb rangsorolódtak a szépség- és babaápolási szerek, valamint az állateledelek is. 

húsvéti időszakra persze nem volt panasz: az átlagos webes fogyasztói kosár a Tescóban 28 ezer forint körül van, az ünnepek előtt viszont ez az összeg már 30 és 35 ezer forint között mozgott.

Az áruházakban eközben átlagosan 6 ezer forintot hagynak ott a vevők.

A hazánkban 1996 óta élő és dolgozó, a magyar piacot jól ismerő brit szakember megérti azokat, akik az országhatárt átlépve intézik a bevásárlásukat, bár úgy véli, az árakat több szempont miatt sem érdemes összehasonlítani: a régióban nincs egységes fizetőeszköz, eltér az áfa, az adózás, az energiaköltségek mértéke, és a beszállítók is különböznek. 

 

Ekkora volt az ünnepi dömping a boltokban

A Tesco közölte, miből mekkora mennyiségben vásároltak a hazai fogyasztók húsvét előtt. Közel 2,3 millió darab tojást adtak el és több mint másfélmillió darab édesség tűnt el a polcokról. Bővebben>>>

Tesco egyébként nagyon bízik a hűségkártya programban: 1200 árucikkre ad kedvezményt az 1,7 millió Clubcard-tulajdonosnak, minden kedden pedig a nyugdíjasok kapnak 5 százalék engedményt a számlájuk végösszegéből. Az utóbbiról Martin Coulam elmondta, húsvét hetében mintegy 57 ezren használta ki ezt a lehetőséget, ebből pedig azt a konklúziót vonták le, hogy az időseket az elmúlt hat hétben már több mint 150 millió forinttal támogatták.