Hajas József igazságügyi gépjármű szakértő szerint bár a gyorsforgalmi utak biztonságosabbak a kétszer egysávos útnál, de ezen utakon jellemzőbb a sebességátlépés, vagy a nem biztonságos előzés, gyakran ezekből lesz a baleset - írta a portál.
A 4-es úton csütörtök reggel is történt egy súlyos baleset, de az M0-ás régi szakaszán ugyancsak az autósok nem megfelelő viselkedése okozza legtöbbször a bajt, ahogyan arra már sokszor volt példa. Hajas szerint az M2-es út is nagyon veszélyes, amelynek bővítése áprilisban megkezdődött, a beruházás befejezése 2019-re várható.
Autópályává alakítják a tervek szerint a szintén balesetveszélyes M15-öst is. Erről a héten döntöttek - mondta Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője.
A hazai úthálózat fejlettsége ugyanakkor még mindig csak felzárkózóban van az európai középmezőnybe a gyorsforgalmi úthálózat kiépítettsége szempontjából is, sok település pedig csak felújításra váró autóúton közelíthető meg.
A közlekedésbiztonsági szakértők a gyorsforgalmi utakon továbbra is fokozott elővigyázatosságra intik a sofőröket.
Legolvasottabb
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
2026: fontos döntések elé néznek az állampapír befektetők