A vizsgálat két hónapon keresztül az 1-es futópálya tartós lezárása alatt, majd újabb két hónapon át pályazár nélküli, úgynevezett üzemszerű állapot időszakában zajlott.
A szakértő úgy vélte, hogy a reptér zavaró hatásának vizsgálatánál háttérbe szorul a határérték és előtérbe kerül a szubjektív észlelés szerepe. Ez alapján arra a megállapításra jutott, hogy a zaj veszélyes mértékű.
Ez különösen a pályazárral érintett időszakra vonatkozik, leginkább este, éjszaka.
A zajterhelés-növekedés
- 6 és 18 óra között 10 dBA (a dBA egy "abszolút" decibel skála, a viszonyítás alapja a hallásküszöbnek megfelelő hangnyomásszint)
- 18 és 22 óra között 12 dBA
- 22 és 6 óra között 14 dBA
volt.
A szakértő szerint tudomásul kell venni, hogy a zaj nem csak az emberi egészséget veszélyezteti, de csökkenti az ingatlan értékét és az ingatlan rendeltetésszerű használatát is korlátozza.
Úgy véli ugyanakkor, hogy az a zavarás területrendezési, műszaki és kárenyhítési eszközökkel csökkenthető.
Akit érdekel a teljes jelentés, ide kattintva letöltheti.
Legolvasottabb
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Itt az újabb balatoni jégpálya
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt