A vizsgálat két hónapon keresztül az 1-es futópálya tartós lezárása alatt, majd újabb két hónapon át pályazár nélküli, úgynevezett üzemszerű állapot időszakában zajlott.
A szakértő úgy vélte, hogy a reptér zavaró hatásának vizsgálatánál háttérbe szorul a határérték és előtérbe kerül a szubjektív észlelés szerepe. Ez alapján arra a megállapításra jutott, hogy a zaj veszélyes mértékű.
Ez különösen a pályazárral érintett időszakra vonatkozik, leginkább este, éjszaka.
A zajterhelés-növekedés
- 6 és 18 óra között 10 dBA (a dBA egy "abszolút" decibel skála, a viszonyítás alapja a hallásküszöbnek megfelelő hangnyomásszint)
- 18 és 22 óra között 12 dBA
- 22 és 6 óra között 14 dBA
volt.
A szakértő szerint tudomásul kell venni, hogy a zaj nem csak az emberi egészséget veszélyezteti, de csökkenti az ingatlan értékét és az ingatlan rendeltetésszerű használatát is korlátozza.
Úgy véli ugyanakkor, hogy az a zavarás területrendezési, műszaki és kárenyhítési eszközökkel csökkenthető.
Akit érdekel a teljes jelentés, ide kattintva letöltheti.
Legolvasottabb
Még két orvos sincs, aki állná a sarat a Szent Imre Kórház sürgősségi osztályán
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Itthon támadják, Ausztráliában viszont épp átveszik Nagy Mártonék ötletét
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
2026: fontos döntések elé néznek az állampapír befektetők