2017-ben 4,1 százalékos, 2018-ban pedig további 8,4 százalékos csökkenés volt tapasztalható a 2016-os alapadatokhoz képest. Tavaly az egy évvel korábbihoz képest tavaly 287 744-el kevesebb fals hívást fogadtak a 112-es operátorai, ami körülbelül 1 hónapnyi indokolatlan hívással egyenértékű.
Ugyanakkor kiemelték: még mindig sok a tényleges beavatkozást nem igénylő hívás. Ezek jelenleg az összhívások 66,6 százalékát teszik ki - írja a rendőrség.
Azt írták: a hívásfogadó központokban továbbra is évente csaknem 5 millió hívást fogadnak. Miközben a fals hívások száma csökken, addig a valós segélyhívások növekvő tendenciát mutatnak.
A két hívásfogadó központ szakképzett híváskezelői a továbbiakban is a nap 24 órájában fogadják a segélyhívásokat - írta az ORFK, külön kiemelve: az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, ezzel veszélyeztetve olyan emberek életét, akiknek valóban segítségre van szükségük.
Legolvasottabb
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Csúcson a karácsonyi ajándékroham: ezek a termékek fogynak most a leggyorsabban
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk