Németh Lászlónét Szilágyi György jobbikos képviselő kérdezte arról írásban, hogy nem látja-e indokoltnak az autópálya díjak esetében az úthasználati jogosultság lejáratát követő, joghátrányoktól mentes türelmi időszak bevezetését. A képviselő példaként a parkolást hozta fel. Szerinte közlekedésbiztonsági szempontból, az esetleges gyorshajtás elkerülése miatt is érdemes lenne megfontolni, hogy a sztrádahasználatnál is egy türelmi időszak után kelljen csak pótdíjat fizetni.
A miniszter közölte: a havi "matrica" - a februárt kivéve - legalább 1-2 nappal hosszabb időre biztosít jogosultságot. A tárcavezető szerint a díjstruktúra jelenleg is módot ad a jogosultság maximális kihasználtságára. Úgy vélte, hogy egy évesnek nevezett, 13 hónapig használható jogosultság esetén egy 15, vagy 30 perces türelmi idő nem oldaná meg az esetleges gyorshajtás problémáját. A közvetlenül éjfél utáni pótdíjazások száma igen elenyésző.
A legnagyobb számban a heti, 10 napra érvényes jogosultságot értékesítik, ebből tavaly 8,1 milliót adtak el személygépkocsik és motorkerékpárok számára. Az éves, 13 hónapig érvényes jogosultságot 90 százalékban a hazai úthasználók vásárolják meg.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet