A városvezető azzal kapcsolatban közölte ezt, hogy az Országgyűlés pénteken 14 igen, 305 nem és 1 tartózkodás mellett leszavazta azt a módosító javaslatot, amely lehetővé tette volna a behajtási díj kivetését a fővárosban. Nemmel szavazott a javaslatra maga György István is, aki korábban Bagdy Gáborral (KDNP), a főváros pénzügyi főpolgármester-helyettesével közösen nyújtotta be a módosító javaslatot.
György István közleményében azt írta, 2009-ben az akkori városvezetés hozott olyan döntést, amelynek alapján a 4-es metró beruházását támogató európai bizottsági határozat előírta Budapest számára a dugódíj bevezetését. A jelenlegi vezetők "sem most, sem korábban" nem ragaszkodtak a dugódíj bevezetéséhez - hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes, hozzátéve: a dugódíj egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz, de bevezetését több infrastrukturális beruházásnak meg kell előznie, és a bevezetést, ha a tanulmányok ennek szükségességét igazolják, megfelelően elő kell készíteni.
Mint írta, ezek a tanulmányok most készülnek, ha ezek arra jutnak, hogy Budapesten "idő előtti" a személyforgalmi behajtási díj bevezetése, akkor egyeztető tárgyalásokat kell folytatni a kormánnyal a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldásáról. Ezzel egy időben azonnal meg kell kezdeni a behajtási díj bevezetésének kötelezettségét előíró dokumentumok módosítását célzó előkészítő tárgyalásokat is.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Nagy dobással érkezett az OTP, sokan örülhetnek
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Nem lassítanak: tőkebevonással erősít a magyar autós szuperapp