Tendert írt ki a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi, északi szakaszának kivitelezésére a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. - idézi a magyar-kínai vegyesvállalat honlapjára feltöltött ajánlati felhívást a Világgazdaság. A nyílt eljárás a Ferencváros állomás és Soroksár közötti rész tervezésére és építésére vonatkozik.
A fejlesztés körülbelül 14 vágánykilométer hosszan zajlik majd kettő nyílt vonali vágányon egy nagy állomás (Soroksári út) érintésével. A tervezési és az engedélyezési sebesség is 80 kilométer per óra. A beruházás további eleme a villamosított vonal építése, átépítése, új állomási és vonali biztosítóberendezés létesítése. A vasútépítés során figyelembe kell venni az a tényezőt, hogy a tehervonatok maximális hossza a 750 métert is elérheti.
Kapcsolódó
Az ajánlatok vagy részvételi kérelmek benyújtásának határideje szeptember 20. Ezeket 60 napon belül bírálják el, amelyet további tizenöt nappal meghosszabbíthatnak. A kiírásban nem tüntették fel a beruházás becsült teljes értékét vagy nagyságrendjét, ugyanakkor kikötötték, hogy az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy meghatározzon egy olyan összeget, amely felett az adott ajánlatot érvénytelennek nyilvánítja.
A Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás 166 kilométeres magyarországi szakaszának fejlesztése, kivitelezése és finanszírozása a magyar és a kínai kormány között született egyezmény szerint történik.
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
Reklámozni kell a sírhelyeket, annyira nem kell senkinek
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Ne csodálkozzon, ha dugóban áll, megteltek az autópályák
Kinyílt az Epstein-mappa, sokan akarnak most a föld alá bújni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!